UN PETIT TRAIN

Publié le par jane

 

 

salut toutes et tous !

 

C'est un petit train tout rouge qui amuse beaucoup les enfants et ravit les plus grands par les superbes paysages qu'il permet de découvrir !Je pense que beaucoup le connaissent , il est donc inutile que j'en dise plus et je vous laisse regarder ces photos :

 

 

 

 

 

 

 

Beaucoup de viaducs et de tunnels sur ce parcours !

 

 

 

Le DRAC ( il y a du dragon là-dessous ! )

 

 

 

Il paraît que la couleur laiteuse des eaux vient de la roche qui est un mélange de schiste  et de...... J'ai oublié mais il y a peut-être un chimiste parmi vous ?

 

 

 

 

 

 

 

Tou au fond, bien visible  ,  le PIC de L'AIGUILLE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grosses pattes d'éléphant

 

 

 

" Demoiselles " en formation !

 

 

 

Une photo de ma seconde fille , prise dans le petit train . Un peu floue , désolée !

Photoshop n'a pas pu faire mieux , elle était trop floue

 

 

CIAO et A+

 

 

 

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article
J
Moi j'ai une peur bleue de l'avion , surtout au moment de l'atterrissage ! J'ai pourtant pas fini d'en prendre !!
Répondre
P
Comme je suis AUSSI chimiste voici mon analyseMagellan images have revealed areas with high topography on Venus like Maxwell Montes, interpreted as the result of a lithospheric thickening, associated to a global compressional stress regime. In addition to compressional structures, Maxwell Montes displays younger extensional structures and magmatism at its summit. We present a numerical model to explore the main factors that may explain the chronology of compressional and magmatic events observed on Maxwell Montes. In particular, this study aims to quantify the process of destabilization of a thickened lithosphere by taking into account thermal and chemical instabilities. Indeed, the contribution of basaltic/eclogitic rocks and depleted mantle rocks is not negligible in mantle dynamical models. The initial situation in the upper mantle is represented in a two-dimensional cartesian domain by a stationary state of thermal convection. The thermal lithosphere is then instantaneously thickened and buoyant tracers of depleted mantle and basalt are placed in the lithospheric mantle and crust, respectively. This material distribution controls both the thermal evolution of the lithosphere and its recycling after thickening. Assuming a continuous and slow basalt/eclogite transformation, the lithosphere acts as an insulating layer during 100 Myr before an effective recycling can occur. For an instantaneous basalt/eclogite transformation, combination of basaltic crust and depleted upper mantle prevents recycling of the lithosphere during the first few millions years. The recycling is all the more enhanced as the basalt transforms to eclogite because it is an ongoing process. It is twice as fast (20 Myr) as the recycling of a purely thermal lithosphere (40 Myr) but the recycled rocks of a thermochemical lithosphere represent less than the recycled rocks of a thermal one because of the great stability of the depleted layer. This results in a thermochemical lithosphere thicker by several tens of kilometers. At an upper mantle scale, this chemical diversity favors the mixing of chemical heterogeneities and the perturbation of internal dynamics. This involves the impingement of a hot depleted diapir at the base of the lithospheric root. For a sufficiently hot mantle, a partial melting zone is trapped inside the lithospheric root and induces magmatism about 80-100 Myr after the lithospheric recycling. This could explain the late volcanic flows observed in Maxwell Montes. Detailed modeling of a thermochemical lithosphere also could explain the formation and evolution of Maxwell Montes as evidenced by volcanic and tectonic features.
Répondre
P
je suis assez d'accord ,a part l'avion et l'accent  il y a tellement de beaux coins en France que sans être chauvin commençons par les decouvrir ,mais en general les gens pensent qu'aller loin c'est voyager ! moi je voyage aussi dans mon lit ! et en plus je commence a ne plus trop aimer l'avion.
Répondre
J
Comme quoi il y a un peu de tout en France ! Alors pourquoi voyager ?
Répondre
S
Bin mol, en bonne buse, je ne connaissais évidemment pas ! hé, hé. Joli cliché, et ça me rappelle le viaduc aperçu du côté de Glennfinan, celui qu'on aperçoit d'ailleurs dans un des Harry Potter, te dire lequel... aucune idée (mais c'était marqué sur le routard, hé, hé)Bises Jane et bonne journée (le fond de vallée, me rappelle étrangement un coude du Rio Colorado quand nous sommes allés en "Amerloquie" l'année dernière...)
Répondre